Vind hier alle informatie over het facturatieproces
Wil je een factuur indienen? Of de status van je factuur opvragen? Op deze pagina vind je alles terug over het facturatieproces.
Hoe kunnen wij je helpen met je vraag?
Bedankt voor het uitvoeren van een opdracht voor Willems Bouwbedrijf. Zodra je de goedgekeurde opdracht bon van ons hebt ontvangen, kan je de factuur indienen. Het indienen van een factuur kan via een PDF-bestand of via en XML-bestand.
Heb je een vraag over je factuur?
-
Hoe kan ik factureren door middel van een PDF-bestand?
Maak één PDF-bestand van de factuur, voeg hier eventuele bijlagen aan toe en verstuur dit naar Facturen@wbbv.nl.
Het is NIET mogelijk om per e-mail meerdere facturen (dus meerdere PDF-bestanden) in te dienen. Dus per e-mail 1 factuur insturen.
-
Hoe kan ik XML-factureren?
Willems Bouwbedrijf accepteert de volgende XML-standaarden: S@les in de Bouw INSBOU002, INSBOU003, INSBOU004 , sales005 en UBL 2.1. Met XML-factureren bied je de factuurgegevens aan in één van bovenstaande XML-formaten.
Let op: stuur samen met de XML-factuur ook een PDF-bestand (inclusief eventuele bijlagen) van de factuur mee.
Heb je een vraag over elektronische (XML) facturen? Stuur dan een bericht naar Facturen@wbbv.nl. Samen met jouw bericht, vragen wij je om nog wat aanvullende informatie door te geven. Zo kunnen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen.
-
Voldoet mijn factuur aan de gestelde eisen?
Aan de hand van de factuurvoorwaarden kan worden gecontroleerd of de factuur voldoet aan de gestelde eisen. Foutieve of ontbrekende gegevens kunnen ervoor zorgen dat de factuur niet in behandeling wordt genomen en de betaling vertraging oploopt. Heb je twijfels of je factuur compleet is of missen er gegevens? Neem dan contact op met de Ballast Nedam medewerker die de bestelling bij je geplaatst heeft.
-
Wanneer wordt mijn factuur betaald?
De factuur wordt betaald wanneer de levering / prestatie is goedgekeurd en de vervaldatum is bereikt. De vervaldatum is de factuurdatum plus het aantal dagen betalingstermijn dat je met Ballast Nedam bent overeengekomen. De status van de betaling kan worden opgevraagd via facturen@wbbv.nl.
-
Waar kan ik een inkooporder/ bonnummer opvragen?
Het inkooporder- / bonnummer kan opgevraagd worden bij de Ballast Nedam medewerker die de bestelling bij jou heeft geplaatst.
-
Wat is het facturatieadres?
Facturen kunnen uitsluitend digitaal worden aangeboden. Dat kan in een XML-formaat of als PDF via e-mail. Facturen van Willems Bouwbedrijf kunnen gestuurd worden aan Facturen@wbbv.nl.
-
Waar kan ik terecht met vragen over mijn factuur?
Vragen kunnen direct gesteld worden aan de medewerker van Willems Bouwbedrijf die de bestelling heeft geplaatst. Heb je nog een andere vraag over de factuur? Neem dan telefonisch contact op: 077-326 11 60. De afdeling crediteurenbeheer is bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 16.30 uur.